Poradnia lekarza POZ
Rejestracja on-linePoradnia stomatologiczna
Rejestracja on-lineINFORMACJE
„ZAUFAJ NAM JESTEŚMY PO TO, ABY CI POMÓC”
Naszą misją jest zapewnienie pacjentom kompleksowej opieki medycznej poprzez:
- poszerzenie świadomości w zakresie profilaktyki,
- promowanie zdrowego stylu życia korzystając z wiedzy i doświadczenia profesjonalnego, odpowiedzialnego i życzliwego personelu medycznego.
Wydzielony czas na promocję zdrowia.
Działanie na rzecz promocji zdrowia jest kontynuowane w każdy ostatni piątek miesiąca od godz. 1100 do 1300 wg następującego harmonogramu:
• styczeń – CUKRZYCA
• luty – NADCIŚNIENIE TĘCZNICZE
• marzec – OTYŁOŚĆ
• kwiecień – ZABURZENIA LIPIDOWE
• maj – POCHP
• czerwiec – SAMOOCENA PIERSI, BADANIE PALPACYJNE PIERSI, LAKTACJA
• lipiec – CUKRZYCA
• sierpień – NADCIŚNIENIE TĘTNICZE
• wrzesień – OTYŁOŚĆ
• październik – ZABURZENIA LIPIDOWE
• listopad – POCHP
• grudzień – SAMOOCENA PIERSI, BADANIE PALPACYJNE PIERSI , LAKTACJA
- Dokumentacja medyczna pacjenta jest własnością podmiotu leczniczego udzielającego świadczeń zdrowotnych.
- Podmiot leczniczy ma obowiązek udostępnić dokumentację medyczną:
- pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu;
- osobie upoważnionej przez pacjenta na piśmie;
- upoważnionym organom.
- Po śmierci pacjenta dokumentacja medyczna jest udostępniana osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym. Dokumentacja medyczna jest udostępniana także osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu sam pacjent za życia.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana w następujący sposób:
- do wglądu w zakładzie opieki zdrowotnej w obecności pracownika udostępniającego dokumentację i w uzgodnionym terminie;
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii
- poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeśli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
- na informatycznym nośniku danych.
- Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
- Odmowa udostępnienia dokumentacji medycznej następuje na podstawie decyzji kierownika zakładu lub osoby przez niego upoważnionej. W przypadku nie wyrażenia zgody odmowa wydania dokumentacji wydawana jest w formie pisemnej z uzasadnieniem.
- Wydanie dokumentacji następuje za potwierdzeniem tożsamości wnioskodawcy dowodem osobistym lub innym dokumentem urzędowym ze zdjęciem.
- Dokumentacja wydawana jest w możliwie najkrótszym terminie.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej w sposób określony w art. 27 pkt 2 z zastrzeżeniem art. 28 pkt 2 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta Podmiot pobiera opłatę.
- Opłaty, o której mowa w art. 28 ust. 1 ww. ustawy, nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej: pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w art. 27 ust. 1 pkt 2 i 5 oraz ust. 3; w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1.
- W przypadku nie odebrania zleconej do kopiowania dokumentacji medycznej wnioskodawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów sporządzonej kopii na podstawie wystawionego rachunku bez podpisu.
- Udostępnienie dokumentacji do wglądu na miejscu, po uprzednim uzgodnieniu terminu, jest bezpłatne.
- Pierwsza kopia dokumentacji jest wydawana nieodpłatnie.
Maksymalne opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej
– w okresie 01.03.2024 r. – 31.05.2024 r.
1 strona wyciągu albo odpisu | 1 strona kopii albo wydruku | Dokumentacja medyczna na informatycznym nośniku danych |
maks. 0,002 przeciętnego wynagrodzenia | maks. 0,00007 przeciętnego wynagrodzenia | maks. 0,0004 przeciętnego wynagrodzenia |
15,08 zł | 0,53 zł | 3,02 zł |
Jak przygotować się do zabiegu usunięcia żylaków kończyn dolnych metodami:
- skleroterapii pianowej,
- endotermoobliteracji za pomocą EVLT ( laser 1470)
- endotermoobliteracji metodą EVRT (metoda radio frequncy)
- miniflebectomii
Poniżej zamieszczamy informacje wspólne dla wszystkich metod wykonywanych w naszym ośrodku. Prosimy o uważne zapoznanie się z nimi.
- Na zabieg należy się zgłosić z osobą towarzyszącą
- Przed wszystkimi rodzajami zabiegów należy przeprowadzić szczepienie przeciwko WZW typ B (minimum dwa podania szczepionki – zabieg można przeprowadzić bezpiecznie 2 tygodnie po drugim podaniu). Osoby, które miały wykonywane szczepienie wcześniej (w ubiegłych latach) proszone są o dostarczenie stosownego zaświadczenia o przeprowadzonym szczepieniu (zaświadczenie z przychodni, wpis w książeczce zdrowia itp.).
- Przed zabiegiem należy okazać karty informacyjne oraz dokumenty informujące o aktualnym leczeniu innych chorób, jeśli takie występują.
- Przed zabiegiem należy poinformować lekarza o znanych pacent(ce)owi uczuleniach na leki lub inne substancje.
Jakie badania wykonać przed zabiegiem?
Dodatkowe przygotowanie dla pacjent(ek)ów poddawanych leczeniu metodą endoobliteracji za pomocą EVLT (laser), EVRF ( radiofrequncy) i miniflebektomii.
Przed powyższymi zabiegami należy wykonać depilację bikini w okolicy pachwinowej po stronie kończyny poddawanej zabiegowi. U osób posiadających duże owłosienie kończyny dolnej która ma być poddana leczeniu także należy wykonać depilację owłosienia całej kończyny.
Przed zabiegiem należy wykonać następujące zaznaczone poniżej badania dodatkowe. Badania wystarczy wykonać na około tydzień prze zabiegiem.
- OB;
- Morfologia;
- Mocz;
- Glukoza;
- Kreatynina;
- Jonogram;
- ALT;
- AST;
- Antygen HBS;
- Przeciwciała anty HCV;
- APTT;
- Czas protrombinowy (INR);
- EKG;
Przez dwa dni przed badaniem:
- po każdym posiłku zażyć 2 kapsułki środka ułatwiającego wydalanie gazów jelitowych, np. Espumisan, ewentualnie Ulgix USG (1 kaps. wieczorem w dniu poprzedzającym badanie, 1 kaps. rano w dniu badania)
W dniu poprzedzającym badanie:
- należy unikać spożywania produktów powodujących powstanie nadmiernej ilości gazów, takich jak napoje gazowane, świeże warzywa i owoce, otręby, kasza, bita śmietana czy świeże pieczywo
- nie należy stosować lewatywy
- ostatni posiłek zjeść nie później niż o godzinie 18.00
Dzień badania:
- na badanie należy zgłosić się na czczo, nie należy palić papierosów
- należy zażyć tylko niezbędne lekarstwa
- rano zażyć 2 kaps. środka ułatwiającego usuwanie gazów jelitowych
- zadbać o wypróżnienie
- pacjenci zgłaszający się do badania rano powinni wypić tylko niezbędną ilość wody
- pacjenci zarejestrowani po godzinie 14.00 mogą najpóźniej o godzinie 8.00 zjeść bułkę z masłem i wypić gorzką herbatę lub niegazowana wodę
Osoby otyłe lub ze skłonnościami do zaparć powinny zastosować środki przeczyszczające – jednak nie później niż 24 godziny przed badaniem, np. syrop z laktulozą 30-45 ml 1x/d lub w dwóch dawkach podzielonych, w trakcie posiłku przez 2 dni przed badaniem (nie wskazany u osób z cukrzycą) lub Bisacodyl VP, Dulcobis 10 mg rano i 10 mg wieczorem doustnie w dniu poprzedzającym badanie.
Na badanie należy zgłosić się z pełnym pęcherzem moczowym powstrzymując się jednocześnie przed wypijaniem płynów na co najmniej 1-2 godz. przed badaniem.
- do badania należy zgłosić się na czczo (noworodki, niemowlęta-w miarę możliwości powinny być nakarmione ostatni raz 1.5-2 godz. przed badaniem),
- można zjeść niewielkie, lekkostrawne śniadanie, bez soków owocowych, owoców, produktów mlecznych(jeśli badanie będzie wykonywane po godz.10:30),
- dzień przed badaniem należy pić dużo wody, ograniczyć słodycze, zastosować espumisan 3xdz (w razie wątpliwości dawkowanie skonsultować z lekarzem) oraz zwalczyć zaparcie 1-2 dni przed badaniem,
- min. pół godziny przed badaniem należy wypić szklankę wody niegazowanej (niesmakowej) -badanie powinno być przeprowadzone u pacjenta z wypełnionym pęcherzem moczowym,
- większym dzieciom warto pokazać filmik instruktażowy, prezentujący technikę wykonywania badania USG ,celem oswojenia dziecka z sytuacją
- w razie badań kontrolnych, proszę zabrać ze sobą opis wyniku poprzedniego badania USG .
Preambuła
Rzeczpospolita Polska zapewnia ochronę praw dziecka. Każdy ma prawo żądać od organów władzy publicznej ochrony dziecka przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem i demoralizacją (Art. 72.1 Konstytucji RP). Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez członków personelu Centrum Medycznego „Holimed” jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Personel traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego potrzeby. Niedopuszczalne jest stosowanie przez pracownika wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie.
Cel wprowadzenia standardów
- Zapewnienie wszystkim dzieciom ochrony przed krzywdzeniem i ustalenie procedur udzielania im wsparcia.
- Zapewnienie pracownikom niezbędnych informacji i kompetencji, aby umożliwić im wywiązanie się z obowiązków w zakresie dbałości o dobro dziecka i ochrony przed przemocą.
- Informowanie dzieci oraz ich rodziców lub opiekunów o zasadach obowiązujących w placówce oraz możliwościach uzyskania wsparcia w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka.
Rozdział I: Objaśnienie terminów
- Podmiot leczniczy: Centrum Medyczny „Holimed”.
- Personel: Pielęgniarka, położna, lekarz, niezależnie od podstawy zatrudnienia.
- Dziecko: Każda osoba, która nie ukończyła 18 roku życia.
- Opiekun dziecka: Przedstawiciel ustawowy dziecka, rodzic, opiekun, rodzic zastępczy lub opiekun faktyczny.
- Krzywdzenie dziecka: Każde zachowanie względem dziecka, które stanowi wobec niego czyn zabroniony, w tym przemoc fizyczna, psychiczna, seksualna, zaniedbanie oraz przemoc rówieśnicza.
Rozdział II: Rozpoznawanie i reagowanie na czynniki ryzyka krzywdzenia dzieci
Kompetencje personelu
Członkowie personelu Centrum Medycznego „Holimed” posiadają odpowiednią wiedzę i w ramach wykonywanych obowiązków zwracają uwagę na czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia dzieci. Personel monitoruje sytuację i dobrostan dziecka. W przypadku zidentyfikowania czynników ryzyka krzywdzenia dziecka, personel podejmuje działania profilaktyczne w zakresie swoich kompetencji i możliwości, takie jak rozmowa z opiekunami, przekazywanie informacji na temat dostępnej oferty wsparcia i motywowanie do szukania pomocy. Podjęte kroki należy odnotować w dokumentacji dziecka.
Zasady rekrutacji personelu
Przed zatrudnieniem osoby w Centrum Medyczny „Holimed” lub nawiązaniem współpracy w innej formie i powierzeniem jej obowiązków polegających na pracy z dzieckiem, należy ustalić kwalifikacje tej osoby oraz wykluczyć ryzyko wystąpienia zagrożenia dla dobra dziecka i jego bezpieczeństwa.
Wymagane informacje:
- Imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe.
- Informacje dotyczące wykształcenia, kwalifikacji zawodowych oraz przebiegu dotychczasowego zatrudnienia kandydata.
- Referencje z poprzednich miejsc zatrudnienia (jeśli dostępne).
- Informacja z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym oraz zaświadczenie o niekaralności.
Przed nawiązaniem współpracy, kandydat musi podpisać:
- Oświadczenie o zapoznaniu się ze standardami ochrony dzieci i zobowiązaniu do ich przestrzegania.
- Oświadczenie o zapoznaniu się z Zasadami bezpiecznych relacji i zobowiązaniu do ich przestrzegania.
Brak zgody na podpisanie któregokolwiek dokumentu uniemożliwia nawiązanie stosunku prawnego.
Zasady bezpiecznych relacji personel–dziecko
Personel Centrum Medycznego „Holimed” zobowiązany jest do przestrzegania zasad bezpiecznych relacji z dziećmi, które obejmują m.in.:
- Traktowanie dzieci z szacunkiem, informowanie ich o podejmowanych działaniach, zachowanie empatii i dobrych intencji.
- Zakaz stosowania przemocy, nawiązywania relacji o charakterze seksualnym lub romantycznym, utrwalania wizerunku dziecka bez zgody rodzica/opiekuna i dziecka.
- Badanie dziecka powinno odbywać się z poszanowaniem godności w obecności rodzica, opiekuna faktycznego, a jeżeli to niemożliwe to pracownika przychodni. Dziecku należy zapewnić spokój i poczucie bezpieczeństwa. W każdym gabinecie znajduje się parawan co umożliwia bezpośredni kontakt pacjent – lekarz, tak aby wzbudzić zaufanie i zapewnić dziecku intymność.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych w Centrum Medyczny „Holimed”
Preambuła
Centrum Medyczny „Holimed” dba o bezpieczeństwo wszystkich dzieci korzystających z usług placówki. W związku z tym, wdrożone zostały zasady mające na celu ochronę dzieci przed niebezpiecznymi treściami oraz zapewnienie bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych.
Infrastruktura sieciowa
Centrum Medyczny „Holimed” nie udostępnia dostępu do Internetu dla dzieci i pacjentów. Sieć internetowa jest dostępna jedynie dla personelu medycznego w celu wykonywania obowiązków służbowych, bez dostępu przez Wi-Fi. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko narażenia dzieci na nieodpowiednie treści i zagrożenia związane z korzystaniem z Internetu.
Bezpieczeństwo sieci
Aby zapewnić bezpieczeństwo korzystania z sieci przez personel, wdrożone zostały następujące środki:
- Sieć internetowa placówki jest zabezpieczona przed niebezpiecznymi treściami poprzez instalację i aktualizację odpowiedniego, nowoczesnego oprogramowania.
- Aktualizowanie oprogramowania odbywa się regularnie, przynajmniej raz w miesiącu.
- Przynajmniej raz w miesiącu sprawdzane jest, czy na komputerach podłączonych do Internetu nie znajdują się niebezpieczne treści.
Osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo sieci
W Centrum Medyczny „Holimed” wyznaczona jest osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo sieci internetowej. Do jej obowiązków należy:
- Zabezpieczenie sieci internetowej placówki przed niebezpiecznymi treściami.
- Aktualizowanie oprogramowania zabezpieczającego w miarę potrzeb.
- Monitorowanie komputerów podłączonych do Internetu pod kątem obecności niebezpiecznych treści.
Osoba odpowiedzialna:
Imię i nazwisko: Dmytro Nesteruk, informatyk
Edukacja i procedury
Chociaż dzieci nie mają dostępu do Internetu w placówce, Centrum Medyczny „Holimed” zapewnia stały dostęp do materiałów edukacyjnych dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu dla rodziców i opiekunów. Materiały te są dostępne w formie broszur i ulotek w poczekalniach oraz na stronie internetowej placówki.
Procedura interwencji
W przypadku znalezienia niebezpiecznych treści na komputerach używanych przez personel, wyznaczony pracownik stara się ustalić, kto korzystał z komputera w czasie ich wprowadzenia. Informacje o osobie, która wprowadziła niebezpieczne treści, są przekazywane kierownictwu, które podejmuje dalsze działania zgodnie z wewnętrznymi procedurami.
Warsztaty edukacyjne
Osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo sieci w miarę możliwości przeprowadza cykliczne warsztaty dla personelu na temat bezpiecznego korzystania z Internetu. Celem warsztatów jest podnoszenie świadomości na temat zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci oraz promowanie bezpiecznych praktyk.
Rozdział III: Procedury interwencji w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa dziecka
Kwalifikacja zagrożeń
Na potrzeby niniejszego dokumentu przyjęto następującą kwalifikację zagrożenia bezpieczeństwa dzieci:
- Podejrzenie popełnienia przestępstwa na szkodę dziecka.
- Inne formy krzywdzenia niebędące przestępstwem (np. krzyk, kary fizyczne, poniżanie).
- Zaniedbanie potrzeb życiowych dziecka (np. związanych z żywieniem, higieną, zdrowiem).
W przypadku podejrzenia, że dziecko jest krzywdzone, należy zadbać o jego bezpieczeństwo i odseparować od osoby podejrzewanej o krzywdzenie. Członek personelu, który podejrzewa krzywdzenie dziecka, ma obowiązek sporządzenia notatki służbowej i przekazania jej osobie wyznaczonej przez kierownictwo do przyjmowania zgłoszeń.
Interwencja
W przypadku podejrzenia, że życie dziecka jest zagrożone lub grozi mu ciężki uszczerbek na zdrowiu:
- Należy niezwłocznie poinformować Policję i pogotowie ratunkowe, dzwoniąc pod numer 112.
- Poinformowania służb dokonuje członek personelu, który pierwszy powziął informację o zagrożeniu.
W przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dziecka:
- Należy sporządzić pisemne zawiadomienie i przesłać je do najbliższej jednostki Policji lub prokuratury.
- Gdy dziecko doznaje innej formy krzywdzenia niż przestępstwo, należy wszcząć procedurę “Niebieskie Karty” lub wystąpić do sądu rodzinnego o wgląd w sytuację rodziny.
Osoba odpowiedzialna za przyjmowanie zgłoszeń:
Imię i nazwisko: Katarzyna Kużdżał, pielęgniarka POZ.
Rozdział IV: Monitoring i ocena
Monitorowanie realizacji standardów
Realizacja standardów ochrony dzieci w Centrum Medyczny „Holimed” jest regularnie monitorowana, poddawana ewaluacji i w razie potrzeby modyfikowana. Osoba odpowiedzialna za standardy ochrony dzieci:
- Regularnie monitoruje znajomość i przestrzeganie standardów przez personel.
- Sprawdza i ocenia skuteczność obowiązujących wytycznych i procedur.
- Prowadzi rejestr naruszeń standardów i reaguje na nie.
- Proponuje zmiany mające na celu skuteczną ochronę dzieci przed krzywdzeniem.
- Organizuje cykliczne szkolenia w zakresie obowiązujących standardów, nie rzadziej niż raz na dwa lata.
Osoba odpowiedzialna za monitoring:
Imię i nazwisko: Piotr Juza, prezes zarządu.
Ankieta monitorująca
Centrum Medyczny „Holimed” przeprowadza regularne ankiety wśród personelu w celu monitorowania znajomości i przestrzegania standardów ochrony dzieci.
Szkolenia
Szkolenie w zakresie standardów ochrony dzieci przeprowadza się co dwa lata dla całego personelu. Nowo przyjęty personel przechodzi szkolenie przed przystąpieniem do pracy.
Przepisy końcowe
Standardy wchodzą w życie z dniem ich ogłoszenia. Udostępnienie standardów w wersji pełnej oraz skróconej przeznaczonej dla dzieci następuje w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi przez personel, dzieci i ich opiekunów poprzez:
- Wywieszenie w siedzibie placówki.
- Zamieszczenie na stronie internetowej.
- Przekazanie służbowymi kanałami komunikacyjnymi wszystkim członkom personelu i podmiotom współpracującym.
Załączniki
- Oświadczenie o zobowiązaniu do przestrzegania standardów ochrony dzieci.
- Oświadczenie o zobowiązaniu do przestrzegania zasad bezpiecznych relacji dorosły-dziecko.
- Lista instytucji, do których można skierować rodzica potrzebującego wsparcia dla siebie i dziecka.
Centrum Medyczny „Holimed”, poprzez wdrożenie tych zasad, dąży do stworzenia bezpiecznego i przyjaznego środowiska dla wszystkich swoich pacjentów i personelu.